Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A jól megválasztott illat figyelemfelkeltő, magával ragadó

Biztosan megtörtént már veled is, hogy elment melletted valaki, s felfigyeltél parfümének illatára. Mi tagadás, megtetszett. Aztán bementél egy üzletbe, s hiába kerested, nem találtad meg azt az illatot.
 



A sokarcú illat:

parfüm, eau de cologne, eau de toilette, testpermet. Mindegyiknek más a hatása, más az alkalmazása.

Parfüm

Elmagyarázták, hogy a legtöményebb, ezért legtartósabb és legerősebb változat a parfüm, ennek legnagyobb az alkoholtartalma. Az illatanyag koncentrációja pedig 15-30% között mozog. Ebből nem is gyártanak sprayt, mert elég egy-egy csöppet használni belőle a fülcimpánkon.


EAU = VÍZ

Sokszor olvastam, mégsem tudtam, hogy az eau vizet jelent.




Eau cologne, eau de toilette

Az eau cologne 60%-ban alkoholt, nevéből következően pedig vizet is tartalmaz. Ennél is gyengébb változat az eau de toilette. Ezt tanácsos a térdhajlatra permetezni, az erek környékére. A testpermetekben nincs alkohol, ezért használata nyárra javasolt. Ápolják a bőrt, nem okoznak allergiás jelenséget, de nem tartós a hatásuk.


Divatos illatok

Amit a nők kedvelnek: gyümölcs, virág, kókusz.
Amire a férfiak vágynak:a citrusfélék frissessége s a kézfejükön használva érik el a megfelelő hatást.


 
Teszteljünk, szagoljunk, válasszunk, de hogyan?

Ebben az üzletben például kérdeznek. Szeretnének többet megtudni a vevőről, hogy segíthessenek. Ez azért is fontos, mert ma már nem tudnak a bőr-, szem-, hajszín alapján tanácsot adni, hiszen sokszor a látható színek egyike sem azonos az eredetivel. Mire kíváncsiak? Ránk, a belső világunkra, mert a számunkra tökéletes illatot meghatározza értékrendünk, egyéniségünk, sőt gyermekkorunk is. Az illatoknál, akárcsak az ízeknél az első élmények a meghatározók. Az anya, a gyerekkorunkat körbevevő világ illata. Mindez mélyen bevésődött a tudatalattinkba. Lehet, hogy nem tudunk beszélni róla, de amikor megérezzük, biztosan tudjuk, hogy ez az illat a megfelelő. Ennyire azért mégsem egyszerű, mert ízlésvilágunkat befolyásolja jelenlegi környezetünk és a trend is, no meg barátaink véleménye.


Az életkor is meghatározó

A tinik még könnyebben befolyásolhatók, ők a reklámok termékeit keresik, vagy éppen azt, amit a barátnő is használ.
A tudatos 30-as ragaszkodik az elképzeléséhez, és romantikus.
A 40 felettiek a klasszikus illatot, a megszokott márkát keresik, nehezen váltanak új termékre.


Türelem, jó döntést terem.

A helyes választáshoz idő kell, mert az összetevőket, más-más időközben érzékeljük.


Semlegesítés

Ha már annyit szaglásztunk, hogy nem érezzük az illatot, kávéba kell szagolni, ez közömbösít. Azonos jellegű illatból kb. 4 félét tudunk tesztelni. Papírra kifújjuk, ráfújunk egyet, ez felmelegíti a parfümöt, és csak piciket szippantunk. Ne érintsük a papírt az orrunkhoz! A bőrünkön is ki kell próbálni, mert mindenkin más-más lesz az eredmény.