Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A fit útnak köszönhetően rettenetesen jól érezzük magunkat a bőrünkben. Mindent tudunk az alakformálásról, az egészségről, szépek vagyunk, vitalitásunk pedig olyan, mint a Niagara-vízesés.
Aztán egyik reggel felkelünk, mosolygó arccal magabiztosan nézünk a tükörbe, és onnan visszakacsint egy szép méretes pattanás. Még a szó is csúf.
Küzdünk ellene olyan erősen, hogy óriási piacág nőtte ki magát ezen a harctéren. Tudjuk, mit kell magunkra kenni, ha baj van, de vajon mi a valós oka a pattanások kialakulásának?

A válaszhoz vezető út nem lehet túlságosan egyszerű. Bőrünk az egyik legnagyobb összefüggő organizmusunk, és szinte minden, amit teszünk hatással van rá. Pattanásokkal általában nem megyünk dermatológusokhoz, és ha az ő üzeneteik érnek utol minket, az legnagyobb valószínűséggel egy olyan termék lesz, amit a tünetek kezelésére javasolnak. Krém, bőrtisztító folyadék és hasonlók. De ezek mind-mind a probléma utókezeléséről szólnak, vagy éppen olyan vegyszerekkel telített koncentrátumok, melyek nagy adagban egyenesen mérgezőek.

Ássunk inkább a probléma gyökere felé mert vannak megelőző, természetes megoldások is a tarsolyunkban.

Cink és a pattanásos bőr

A pattanások elleni küzdelemben elsődleges társunk a cink, tudhatjuk meg a NaturalNews hasábjairól. A cinkhiányt a legjelentősebb okozók közé sorolják, ha pattanásokról van szó. Ráadásul itt egy rendkívül fontos ásványi anyagról beszélünk és nem toxikus anyagról, mint ahogy az a pattanások elleni küzdelemben legtöbbször előfordul. A cink a jól működő anyagcseréhez is nélkülözhetetlen, kapcsolódik az inzulin termeléshez, a növekedéshez.

Miben található cink?
Húsokban, hüvelyesekben, májban és a tojásban is.

Allergia és a pattanásos bőr

Amennyiben hajlamosak vagyunk pattanásossá válni, akkor étkezési szokásink döntő fontosságúak lesznek a probléma elkerülésében. Azok az ételek, melyekre allergiásak vagyunk kisebb katasztrófát okoznak testünkben és ez a bőrre is igaz. Ha tiszta, puha bőrt szeretnénk, akkor végezzünk el allergia tesztet, hogy kikerülhessük mindazt, ami káros hatású, hiszen az efféle ételekből elég egészen kis adagot enni ahhoz, hogy az allergiás reakció elinduljon.

Intolerancia nem csak a szájon át bevitt ételekkel kapcsolatban említhető. A rengeteg vegyszer, sampon, fogkrém, hajzselé, testápoló, de még a természetes kozmetikumok esetében is előfordulhat, hogy nem neked valók. A NaturalNews egy tanáccsal is szolgál számunkra: ha nagyon érzékenyek vagyunk, akkor termékeinket cserélgethetjük hétről hétre, így nehezebben alakul ki intolerancia.

Candida kontroll és a pattanás

A candida gombákból álló flóra az emberi szervezet természetes velejárója. Ezek az apróságok kulcsszerepet játszanak az emésztésben, ám túlszaporulatok komoly megbetegedéshez vezethet. Emellett a pattanásossá válás is utalhat arra, hogy gond van candida utasainkkal.
Mit tehetünk? Főkén a helytelen táplálkozás az, ami a candida elszaporodását okozhatja.

Kandida túlszaporulat okozói
 
  • Túlzott állati fehérje fogyasztás
  • Túl sok édesség fogyasztása
  • Túl sok adalékanyag bevitele (állomány javítók, ízfokozók)
  • Az étrendünkben nem megfelelő arányban szerepelnek a zöldségek, gyümölcsök


Ha elkerüljük a legjellemzőbb táplálkozási hibákat, például, hogy gyárillatú nasikat rágcsálunk igazi ételek helyett, és húst eszünk hússal, ahelyett, hogy egy jó főzelék lenne a tányéron a hús mellett, akkor kordában tarthatjuk a kis gombácskákat.


Ismét a zsírok és a pattanások kezelése
Ha már a táplálkozásnál tartunk, az esszenciális zsírsavak hiánya nem csak néhány pattanást okozhat, hanem a szakemberek súlyosabb gyulladásos bőrbetegségekkel is összefüggésbe hozták ezt a fajta hiányt. Ráadásul rohanó világunkban, ahol nincs időnk a kiegyensúlyozott, megfontolt étkezésre, talán Murphy-nek köszönhetően éppen úgy jön ki a lépés, hogy tipikus ételeink bővelkednek a káros zsírsavakban, és nem megfelelő mennyiségben találunk bennük jó zsírokat. Ráadásul a jó zsírok barátságos természete csak akkor érvényesül igazán, ha az olajat nem hevítjük fel, legjobb nyersen fogyasztani.

Miben található Omega-3?

A legjellemzőbb forrás a halak, lazac, hering, szardínia, busa. A halakról pedig általánosan elmondhatjuk, hogy a szabad példányok húsa, zsírja sokkal jobb, mint a tenyésztett társaié.
Omega-3 zsírsavat találhatunk még a tojásban is, de a növényi olajak is tartalmazzák ezt a, most már tudjuk, bőrünk vitalitását is megőrizni képes zsírsavat. Ilyen a repce olaj.


Összefoglalva
Testünk számtalan jelzést küld, ezek közül több egészen kézzelfogható, látható. Ha bőrünk pattanásos, akkor az egyfajta jelzésül is szolgálhat arról, hogy a gépezetben valami nem tökéletes. Ha mindössze annyit teszünk, hogy krémekkel, vegyszerekkel, és mindenféle trükkökkel próbáljuk elrejteni a kis csúfságokat, és ezzel vége, akkor rossz úton haladunk. Próbáljuk a küzdelembe alapjának venni a kiváltó tényezők megszüntetését, mint például a helytelen táplálkozás elhagyását.